Ik ben juf Myriam, een vertrouwd gezicht op onze school.

Ik vind het belangrijk dat elk kind graag naar onze school komt en er zich goed voelt.

Met veel enthousiasme2015-09-28 19.17.46 draag ik zorg voor iedereen op onze school, vandaar dat ik de ‘zorgcoördinator’ ben. Ik luister naar mijn collega’s, onze ouders, onze kinderen en probeer samen naar oplossingen te zoeken.

In mijn vrije tijd houd ik mij bezig met vrijwilligerswerk. Ik ga spelen met zieke kindjes in een ziekenhuis. Damiaanactie kan ook op mijn hulp rekenen.

Mijn hobby’s zijn fietsen, zingen en koken.

Gaan we er samen een fantastisch schooljaar van maken?

11921833_1632263810396184_213322399130628161_o[1]

 

Dag allemaal,


Ik ben Anja Vertongen of gewoon juf Anja. Ik geef al 24 jaar les, waarvan heel wat jaren op onze Sint-Lutgardisschool. Dit jaar koos ik ervoor om juf Myriam te helpen als zorgjuf. Het is fijn om er voor te zorgen dat iedereen zich goed voelt op onze school. 

 

Hoe pakken we problemen aan?
Juf Anja en juf Myriam vertellen:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Uw verwachtingen zijn hoog gespannen. U hoopt dat uw zoon of dochter minstens mee kan op een gemiddeld niveau. Als er dan wat misloopt ontstaat er soms wel wat paniek. Paniek zorgt er echter voor dat we niet meer helder kunnen denken en dat we impulsief gaan handelen. In vele gevallen maken we, tegen onze wil in, het probleem alleen maar erger.

Sommige ouders gaan heel veel oefenen met hun kind. Maar, veel lezen of veel rekenen geeft slechts zelden betere resultaten. Kim Clijsters is geen toptennisster geworden door alleen maar veel te tennissen! Gerichte trainingen geven meestal betere resultaten. En lang niet iedereen is daarin gespecialiseerd.

Daarom is het goed, bij eventuele problemen, de klastitularis te verwittigen. Hij of zij zal dat naar u toe ook doen.

Samen kan er naar oplossingen gezocht worden.  Het zorgteam en / of de zorgcoördinator kan ingeschakeld worden of er kunnen andere contacten gelegd worden. Het best doet u dat via een briefje of een nota in het agenda.

Denk niet onmiddellijk aan problemen als uw kind een keer met slechte resultaten naar huis komt. Reageer wel op signalen zoals:

– regelmatig buik- of hoofdpijn voor het naar school gaan (psychosomatische klachten)
– opnieuw bedplassen, duimzuigen, enz. (regressies)
– altijd slechte resultaten voor een of meerdere leeraspecten
– blijvende moeilijkheden, ook na extra hulp.

HET BELANGRIJKSTE IS NIET TE WACHTEN OM OVER DE PROBLEMEN TE PRATEN !